Reklama na Śląsku – w jakich miastach najlepiej postawić na outdoor?

reklama będzin

Aglomeracja górnośląska, zwana również konurbacją, to wdzięczny obszar do reklamowania swoich produktów oraz usług. Wchodzące w jej skład miejscowości znajdują się bowiem blisko siebie i są gęsto zaludnione, w dodatku ich mieszkańcy często podróżują po aglomeracji, na przykład do pracy. To zatem miejsce, w którym sprawdzi się zewnętrzna reklama. Katowice są oczywistym wyborem, ale które miasta również warto wziąć pod uwagę?

Największe śląskie miasta

Wspomniane Katowice są stolicą województwa śląskiego i mogą uchodzić za serce całej aglomeracji. To tam mają swoją siedzibę najważniejsze instytucje, a liczba mieszkańców tego miasta przekracza już 300 tysięcy. Pod względem powierzchni Katowice wcale nie są jednak największą miejscowością w okolicy – więcej kilometrów kwadratowych liczy sobie obszar administrowany przez władze Dąbrowy Górniczej. To miasto ma jednak znacznie mniej mieszkańców, tylko nieco ponad 120 tysięcy.

Miejsca w czołówce najludniejszych górnośląskich miejscowości zajmują natomiast Sosnowiec, Gliwice i Zabrze. To pierwsze miasto, mimo że historycznie zaliczamy je do obszaru tak zwanego Zagłębia, jest ważną częścią górnośląskiej aglomeracji z niemal 210 tysiącami mieszkańców. Gliwice to kapitał 184 tys. ludzi, a Zabrze – 177 tys. Ponad 100 tys. mieszkańców ma swoje domy także w Bytomiu, Rudzie Śląskiej, Tychach i Chorzowie.

Mniejsze miasta – reklama Będzin

Najważniejszym nośnikiem reklamy zewnętrznej jest billboard. Wynajem dużych tablic reklamowych może być jednak opłacalny również poza największymi śląskimi ośrodkami. W mniejszych miastach “konkurencja” reklamowa również będzie nieco mniejsza. Przy planowaniu kampanii warto zatem rozważyć umieszczenie reklamy zewnętrznej w Będzinie, Jaworznie czy Tarnowskich Górach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *